Motorola Customer Service Issues

Archive 1

The following are issues that customers reported to GetHuman about Motorola customer service, archive #1. It includes a selection of 20 issue(s) reported March 18, 2016 onward. If you have a similar customer service issue, this page will help you find current, up-to-date answers and solutions too.
I recently experienced phone issues and contacted Moto for assistance. After troubleshooting, I was advised to perform a factory reset if the problem persisted. Upon checking my warranty status, I was informed it would expire the same day, prompting me to request a replacement within the warranty period. However, when attempting to process the replacement, I was asked to pay an out-of-warranty fee due to a system error showing my warranty had expired. Despite raising this concern to a supervisor, I was told they could not override the system. Subsequent follow-ups with supervisors did not provide a resolution, with promises of callbacks or emails going unfulfilled. Feeling frustrated with the situation, I am unsure of the next steps to take and considering reaching out to Moto's general inquiry contact listed on their website for further assistance.
Reported by GetHuman-sprite on शुक्रवार, १८ मार्च २०१६, सुबह ५:०३ बजे
I have contacted customer support twice to address this ongoing issue but unfortunately, it remains unresolved. Despite my husband having the same phone without any problems, I continue to experience difficulties. This phone has caused me constant frustration, particularly as I am missing crucial voicemail notifications leading to business losses. I am seeking a resolution to this problem as it's affecting my daily activities and impacting my work. I have warranty coverage for the phone, but this hasn't facilitated a fix for the issue.
Reported by GetHuman-daylewil on सोमवार, २१ मई २०१८, रात १:१५ बजे
I made a purchase on motorola.com, and after payment, I received an email informing me that my order was on hold. The email advised me to call customer service to resolve the hold, which was frustrating as they could have contacted me instead. Despite confirming the payment through my bank, I was unable to reach anyone at the provided number after numerous attempts. When I finally connected via email, I expressed that the $[redacted] had been deducted from my account and questioned why my order was delayed. The representative mentioned no reason for the hold and manually attempted to process the order, resulting in a change in the estimated arrival of my items from 6/18 to 6/20. Although I received notification of this change, they assured me the promised date remained the 20th, conflicting with my original order details. While my order eventually shipped, my communication with Motorola's support team was mainly generic responses that did not address my specific concerns or the delays in my order's processing and delivery, leaving me dissatisfied with their customer service post-payment.
Reported by GetHuman810555 on शुक्रवार, २२ जून २०१८, दोपहर ४:०१ बजे
I recently purchased a Moto Play 2 in June. While I enjoy many features of the phone, I have started noticing early signs of issues that resemble the problems I faced with my previous Motorola phone, which became unreliable within 18 months. The charge cable doesn't consistently charge the phone - any slight movement interrupts the charging process, and sometimes it stops charging unexpectedly. Additionally, the screen experiences minor glitches in high humidity and direct sunlight. These issues are currently manageable but remind me of the screen troubles I had with my old phone, which eventually became unusable outdoors. I have a warranty for the phone - can something be done to address these concerns and ensure the phone remains reliable? The performance indoors was fine on my old phone, but it notably deteriorated outside in sunlight and humidity. Overall, I appreciate the quality of your phones and hope these issues can be resolved to prevent inconvenience for users.
Reported by GetHuman-bearfli on बुधवार, १८ जुलाई २०१८, रात १:४६ बजे
My phone was master reset, but it won't reset. Is there any way I could take it apart and put some kind of button inside to fix it? I'm frustrated because I wasted my money on your product. Now, somebody has opened an account on my phone. If I try to open it, someone else has already accessed it and put their Gmail account on it. I can't do anything about it now. Please help me with this situation.
Reported by GetHuman934208 on मंगलवार, ३१ जुलाई २०१८, दोपहर २:२६ बजे
My daughter had an issue with the charging port on her phone. After contacting customer service, they sent her a shipping label to return the phone for repairs. It has been a couple of months, and she still has not received her phone back. Despite providing her address verification, she has not received a tracking number for her device. She completed a survey indicating she did not get her phone back, but no action has been taken. The phone in question is a Motorola E4 with the IMEI [redacted][redacted]. Thank you for addressing this promptly. Regards, S. E. Whitt
Reported by GetHuman971559 on गुरूवार, ९ अगस्त २०१८, दोपहर ४:४७ बजे
I have a Moto E Cruise from Cricket Wireless running on Oreo 8.0. There seems to be a significant issue with deleting selected text messages from a thread containing around [redacted] messages. Unfortunately, the only options available are either deleting the entire thread or meticulously selecting and deleting messages one by one, which is incredibly time-consuming. This contrasts with my Samsung KitKat phone, where I can easily select multiple messages for deletion by ticking boxes next to each message and then deleting them all at once. The Moto E Cruise's method of deleting multiple messages seems outdated and inefficient compared to the more user-friendly approach on my older Samsung device.
Reported by GetHuman1038868 on रविवार, २६ अगस्त २०१८, शाम ५:५२ बजे
I am seeking a refund for my order #US[redacted]1 as UPS has lost the package. I kindly ask for the refund to be processed promptly so that I can purchase a phone from a different retailer. My details are as follows: Katherine Lindquist, [redacted] E Pegoda Rd, Apt 13, Trinity, TX [redacted]. UPS tracking indicates the package is out for delivery during the day and Quantum at night. A UPS manager mentioned I should contact Motorola to initiate the refund, as they are contracted with UPS. This information was provided on September 5th.
Reported by GetHuman-pioneerk on गुरूवार, ६ सितम्बर २०१८, दोपहर २:५७ बजे
I am facing multiple issues with my Moto G5S Plus. Firstly, the handset doesn't support conference calls, which was embarrassing. Secondly, my phone lags severely, even when using apps like WhatsApp or Instagram. The delayed response lasts for 10-15 seconds. Lastly, I have been eagerly waiting for the Oreo update since March. While I heard about the soak test for this model, I am disappointed that the update has not been released yet. Due to these problems, I am dissatisfied with Motorola's services and will not be purchasing their products in the future.
Reported by GetHuman1139268 on गुरूवार, १३ सितम्बर २०१८, शाम ७:०७ बजे
I experienced numerous issues with my first phone through Boost Mobile, and despite upgrading to a new phone, the problems persist. I believe the issue lies with Boost rather than the device itself. I rely on my phone to assist my elderly mother, so having a reliable device is crucial. When contacting Boost for assistance, they were unhelpful, leaving me with two malfunctioning phones and wasted minutes. I have been directed to fill out a form, but unfortunately, my phones and computers are not allowing me to do so.
Reported by GetHuman1492509 on रविवार, ४ नवम्बर २०१८, दोपहर ४:४० बजे
I spent all day yesterday trying to make a purchase but encountered numerous issues and could not get assistance. In my industry, we always had a direct line to executives for urgent matters. I am in a time-critical situation and being [redacted]% disabled complicates things as I never know when my health might deteriorate. I had to wait until now to recover from yesterday's stressful experience. I am calmer now and seeking an executive to contact me anytime, as I do not sleep. I need to place an order urgently. Thank you for your prompt assistance. - Jeff PS: It is essential that the person assisting me has a strong command of the English language as I may struggle with fast-paced explanations.
Reported by GetHuman1761727 on शुक्रवार, १४ दिसम्बर २०१८, रात ९:४५ बजे
I have a Motorola MBP855 Connect baby monitor. Lately, the monitor screen has been freezing, causing me concern. Despite seeing my baby seemingly asleep, she is actually crying and moving, which I only noticed because the sound alerts were working correctly. The monitor's sound sensitivity dots were red, indicating noise, but visually she appeared asleep. This discrepancy worried me, especially when I found her arm trapped in her crib one day. I have the model with 2 cameras, purchased for around $[redacted], and have used it for approximately 3 months. I had higher expectations for its reliability. Any assistance would be appreciated. Thank you. - C. McCarthy
Reported by GetHuman2371008 on सोमवार, ४ मार्च २०१९, शाम ५:३८ बजे
I have a Moto E5 from Metro PCS and there's an app that keeps appearing and disappearing on my phone. It looks like Facebook, but in the settings, it's labeled as a system app called "Invisible Net." I suspect this could be a data and surveillance app created by professional hackers. Despite resetting my phone multiple times and trying various antivirus apps, I can't detect or remove it. I've also noticed it vanishes after certain actions, like calling a friend or researching it online. This app seems to be constantly monitoring my activities, leading me to believe my phone has been compromised. I've never encountered virus issues before and have never sought a warranty replacement for any previous phones. I'd like to request a replacement phone as this one appears to be compromised beyond repair.
Reported by GetHuman-ramyyass on शुक्रवार, ३ मई २०१९, दोपहर ४:०७ बजे
I am writing this message with regret as last month in April [redacted], I purchased a new Moto G7 Power from S.K.Mobile showroom in Vadodara, Gujarat, India as a birthday gift for my wife. I have always been a fan of Motorola phones, having previously enjoyed using the Moto Z play in [redacted]. Encouraged by my positive experience, I recommended the Moto G7 Power to my wife. Unfortunately, within just 25 days, the phone developed issues such as not displaying the caller's information during incoming calls and occasional freezing due to software problems. Being a middle-class individual, it is not feasible for me to purchase another phone so soon after buying this one. I hope for a resolution either by fixing the phone or refunding my money. I am disappointed and disheartened by this experience and will not be recommending Motorola products in the future. Sincerely, Thyagarajan P
Reported by GetHuman-microthy on सोमवार, ६ मई २०१९, दोपहर २:३८ बजे
I am writing to express my disappointment regarding my recent purchase of a Moto G7 Power at S.K.Mobile showroom in Vadodara, Gujarat, India in April [redacted]. I purchased this phone for my wife as a birthday gift, as I have always been a loyal fan of Motorola since I bought a Moto Z Play in [redacted]. I recommended the Moto G7 Power to my wife over other brands based on my positive experience with Motorola. However, within just 25 days of use, the phone started experiencing issues such as not displaying the caller ID during incoming calls and occasional freezing due to software problems. As a middle-class individual, it is financially challenging for me to purchase another new phone shortly after buying this one. I sincerely hope for a resolution, whether it be a repair or a refund for this faulty device. I am disappointed and hesitant to recommend Motorola to others following this experience. Thank you.
Reported by GetHuman-microthy on सोमवार, ६ मई २०१९, दोपहर २:४३ बजे
I am writing with deep disappointment about my recent purchase of a Moto G7 Power from S.K. Mobile in Vadodara, Gujarat, India in April [redacted] as a birthday gift for my wife. I have always been a fan of Motorola mobile phones and had a great experience with my Moto Z Play in [redacted]. Therefore, I suggested and purchased the Moto G7 Power for my wife, valuing the brand's benefits. However, within just 25 days of use, I encountered issues such as the screen not displaying the caller ID during incoming calls and occasional freezing, due to software problems. This has left me feeling extremely let down as I am not in a financial position to buy another phone right after getting this one. I kindly request a resolution, either a refund or a replacement, as it is disheartening to lose trust in the Motorola brand after being a loyal customer. Thank you.
Reported by GetHuman-microthy on सोमवार, ६ मई २०१९, दोपहर ३:२४ बजे
I purchased a Moto G6 phone a year ago. Recently, the phone charger stopped working when I was back in my hometown three weeks ago. I visited the authorized service center nearby, and they mentioned it was due to the phone cable. They said they were out of stock and needed to order it. In the meantime, I got a temporary cable, but the phone didn't charge. They also advised against using the new cable until the original one arrived to avoid losing data in case of an update. Later, they identified a scratch during inspection and suggested replacing the back cover. They then mentioned a battery issue and the need for a replacement. It's been over 2 weeks now, and the required parts are still not available. The service center seems to be delaying until my warranty expires in June, which is disappointing. The whole experience with Motorola service has left me dissatisfied.
Reported by GetHuman-jilsapra on मंगलवार, ७ मई २०१९, सुबह ८:०१ बजे
I purchased a Moto 5 from MetroPCS in Oceanside, CA at [redacted] Douglas Dr, suite [redacted], on 04/17/[redacted]. Since buying it, I've encountered numerous problems. The Moto 5 I purchased has a factory defect and won't turn on, rendering it useless to me. This issue is not due to any fault or misuse on my part, but rather a problem with the phone itself. I've been a loyal customer for years and now I'm facing disruption to my business because of this faulty device. Despite my requests, MetroPCS has refused to acknowledge the problem and won't replace the phone. I believe that the responsibility lies with Motorola, and all I want is for my phone to be replaced promptly so I can continue using it for communication with my family, friends, and clients.
Reported by GetHuman2897669 on शुक्रवार, १० मई २०१९, सुबह ७:४३ बजे
I am experiencing various issues with my Moto X4 AndroidOne phone on Verizon. The problems range from missing text notifications and dropped calls to the lack of wireless service necessitating the use of my broadband router for certain functions. The user manual is not comprehensive enough, making it challenging to perform simple tasks like putting calls on hold. Moreover, receiving a call while on another call results in dropping both calls. With these ongoing issues and the phone not working smoothly since its purchase on 3/9/19, serial # ZY2258Q8B9, I am disappointed with its performance. It seems like I might have received a faulty device, considering my initial expectations based on extensive research before purchasing. A more detailed manual or a replacement phone could potentially resolve these frustrations.
Reported by GetHuman2912677 on सोमवार, १३ मई २०१९, दोपहर १२:०७ बजे
Dear Sir, I am contacting you regarding the recent purchase of a Moto G5s Plus from Amazon India. The device we received has a rear camera defect that was not apparent initially. I have visited the Visakhapatnam service center twice to seek repair or replacement, but they have not accepted it due to issues with verifying the warranty online. I have reached out to Amazon for assistance, and they have requested a service denial letter from the manufacturer to process a refund or replacement based on their policy. I have attached the purchase invoice and warranty provided by the seller through Amazon for your reference. I kindly ask for your prompt assistance in issuing the service denial letter so that I can continue to work with Amazon to resolve this issue swiftly. Thank you for your attention to this matter.
Reported by GetHuman-starwinx on मंगलवार, २१ मई २०१९, सुबह ७:१७ बजे

Help me with my Motorola issue

Need to call Motorola?

If you need to call Motorola customer service, now that you have the answers that you needed, click the button below. You can either call them on your phone or use our free AI-powered phone to dial for you, get a rep for you, and more.
Call Motorola
Was this page helpful?YesNeeds work
Sharing is what powers GetHuman's free customer service contact information and tools. You can help!